Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών, με στόχο την υιοθέτηση μιας υπεύθυνης πολιτικής marketing και διαφήμισης, η οποία θα καλύπτει όλα τα κανάλια επικοινωνίας, συμφώνησε να διευρύνει τον κώδικα αυτοδέσμευσης ώστε να καλύπτει και τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα μέλη της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕN.Ε.Α.Π.) και του Συνδέσμου Ελληνικών Αποσταγμάτων & Οινοπνευματωδών Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π.), εκπρόσωποι των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης, καθώς και εκπρόσωποι του διαφημιστικού κλάδου, ανέπτυξαν και συνυπέγραψαν επιπρόσθετες αρχές αναφορικά με το ψηφιακό marketing και τη διαφήμιση.
Πιο συγκεκριμένα, συμφώνησαν να προωθούν υπεύθυνα τις μάρκες τους σε ενήλικες αλλά και να διαχειρίζονται με σεβασμό τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών σε μία σειρά από ψηφιακές πλατφόρμες όπως: ιστότοπους, σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και blogs, καθώς και σε πλατφόρμες και εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας.
Με αυτό τον τρόπο, θα διασφαλίζεται ότι η επικοινωνία του κλάδου θα απευθύνεται αποκλειστικά σε χρήστες άνω των 18 ετών και θα προβάλλονται τα σωστά πρότυπα συμπεριφοράς γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ.
Ο συγκεκριμένος κώδικας, ο οποίος έρχεται σε συνέχεια του Κώδικα Αυτοδέσμευσης για την υπεύθυνη διαφήμιση που υπογράφηκε το 2005 και ανανεώθηκε το 2010 και αφορούσε (τότε) μόνο τα παραδοσιακά μέσα, είναι διαθέσιμος (η αναθεωρημένη έκδοση) στην ιστοσελίδα του Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) στο Παράρτημα V για τα ποτά του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΕΚΔ-Ε)
Προς την ίδια κατεύθυνση και με αφορμή την ανανέωση του κώδικα αυτοδέσμευσης, η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Αποσταγμάτων & Οινοπνευματωδών Ποτών και το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) πραγματοποίησαν σεμινάριο με στόχο την εκπαίδευση του κλάδου αλλά και των αρμόδιων φορέων. Αξιοποιώντας τη διεθνή εμπειρία και τεχνογνωσία του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Υπεύθυνης Κατανάλωσης Οινοπνεύματος (EFRD), το σεμινάριο στόχευσε στην ανταλλαγή απόψεων και την εκτενή ενημέρωση γύρω από τις κατάλληλες πρακτικές ψηφιακής επικοινωνίας.
Δείτε το Πρόγραμμα του σεμιναρίου.
Δείτε τις Προδιαγραφές του EFRD για την υπεύθυνη διαφήμιση των αλκοολούχων ποτών.
Ο Σ.Ε.Α.Ο.Π, σε συνεργασία με την ΕΝ.Ε.Α.Π. έχει επιδείξει ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα κοινωνικής προστασίας και πρόληψης έτσι στους πρωταρχικούς τους στόχους είναι η προώθηση της ασφαλούς και λελογισμένης κατανάλωσης αλκοόλ . Έχουν δε, εντείνει τις προσπάθειές τους για την ανάληψη πρωτοβουλιών και τη συνεργασία με αρμόδιους φορείς για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης, την ενημέρωση του καταναλωτή πάνω σε θέματα που αφορούν την κατανάλωση αλκοόλ καθώς και την εφαρμογή αρχών αυτοδέσμευσης στην εμπορική επικοινωνία των αλκοολούχων ποτών.
Για την εκπλήρωση του στόχου αυτού λειτουργούν από κοινού ενημερωτική ιστοσελίδα www.apolafste.ypefthina.gr με πληροφορίες που αφορούν στην υπεύθυνη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, την οποία και προβάλουν δίπλα στο μήνυμα «Απολαύστε υπεύθυνα» που συνοδεύει όλες τις έντυπες και ηλεκτρονικές διαφημίσεις των προϊόντων που διακινούν οι εταιρίες μέλη.